Goed doel in de spotlight: Spaanse Honden In Nood|SHIN !

393062_428013660602082_1006556622_nVandaag is het tijd om mijn favoriete organisatie eens in de spotlight te zetten, namelijk: Spaanse Honden In Nood (SHIN) of Animal Care Espanja (ACE).

In mijn bericht ga je enkele foto’s kunnen aanklikken van nog ‘te adopteren’ honden, opzoek naar een gouden mand! Misschien vind jij hier wel je ‘buddy-for-life’? 🙂

Jasmine (kat)_2_ref_nr_8191_2013-12-05-20-49-57

Waarom SHIN/ACE op mijn blog?

A.C.E./SHIN zet zich in tegen het mishandelen en doden van (zwerf)honden in Zuid-Spanje en dàt is de reden waarom ik deze organisatie zo geweldig vind!

De meeste straat en zwerf honden komen in de meest erbarmelijke omstandigheden om het leven en dankzij SHIN krijgen zij een 2e kans.

Hierbij hoort ook mijn hondenvriend Bolt, dit hondje laat ik uit in Antwerpen centrum aangezien zijn baasjes daar niet altijd de tijd voor hebben. Bolt is toegekomen op zijn 6 maand in België en is ondertussen de 10 maanden gepasseerd!

Dit is Bolt, toen hij nog bij SHIN in Spanje verbleef.

Bolt SHIN

Mijn droom is om ooit een hondje te adopteren bij SHIN en deze hier bij mij in België een gouden mand te bieden. Jammer genoeg heb ik nu de tijd nog niet voor deze verantwoordelijkheid (want dat is het echt!) en geniet ik nu nog volop van de tijd die ik kan spenderen met Bolt en mijn andere uitlaathondjes!

Dit is Bolt nu. Wat een verandering, vind je niet?

Bolt 2

Hoe kunnen ze deze harde klus klaren?

Met de medewerking van ruim 250 vrijwilligers in Nederland, Belgie, Duitsland, Oostenrijk, Denemarken en Spanje, proberen wij deze honden van een zekere dood te redden, op te vangen in onze Refugio en op een zorgvuldige wijze een nieuw tehuis voor hen te vinden, een Gouden mand.

Hoeveel hondjes hebben hun gouden mand al gevonden?

Inmiddels hebben zij al meer dan 13.000 honden een nieuw leven kunnen geven en is de stichting één van de grootste in Spanje.

Onze Refugio (asiel) huisvest per maand 350 honden en al deze honden krijgen dag in dag uit de
verzorging die zij nodig hebben, zoals voedsel en medische zorg.

Wat is het lot van de oudere en zwakkere honden?

Elke hond, ziek, oud of met en handicap krijgt bij A.C.E./SHIN en eerlijke kans.
Een kans die deze stakkers in de vreselijke dodingsstations niet krijgen.

Siro

Wat zijn de doelen van SHIN?

 – De wreedheden in Spanje, die nog dagelijks plaatsvinden, onder de aandacht brengen

– Strijden voor en betere wet- en regelgeving en de uitvoering hiervan

– De hondenverkoop in winkelcentra, op stranden en markten laten verbieden

– Verplichte castratie/sterilisatie voor de honden die via en asiel of dodingsstation worden herplaatst

– Voeding en medische zorg in de dodingsstations.Tony

Wat doet SHIN/ACE om in Spanje het leven van de straathonden in Spanje te verbeteren?
Omdat zij van mening zijn dat de hondenpopulatie sterk moet krimpen, wil het welzijn van de honden verbeteren, geven zij voorlichting aan de plaatselijke bevolking om hen het belang van castratie/sterilisatie te laten inzien.

Ze nodigen plaatselijke scholen uit om kinderen te leren hoe met honden om te gaan en niet in een opwelling een pup aan te schaffen enkel en alleen omdat het een leuk speeltje is.

A.C.E./SHIN wil dan ook het goede voorbeeld geven door al haar honden, indien leeftijd en gezondheid dit toelaten, gecastreerd/gesteriliseerd naar hun nieuwe baasje te laten vertrekken.

Ook stelt A.C.E./SHIN de plaatselijke bevolking in staat tegen kostprijs hun hondje te laten steriliseren of castreren.

Adyn

Twijfel jij al lang om een hondje te adopteren? Kijk dan zeker eens bij SHIN!
Je kan alle info en foto’s vinden van
de honden die ter adoptie zijn op http://ace-charity.org 

Heb jij geen tijd voor een hond maar wil je wel SHIN steunen?

Adopteer dan virtueel! SHIN geeft de mogelijkheid om een dier virtueel te adopteren. Meer info over virtueel adopteren vind u hier.

Bent u niet zo’n honden liefhebber, maar bent u wel helemaal gek van katten?

Neem dan ook zeker eens een kijkje bij de te adopteren katten bij SHIN!

Deze vind je hier: http://ace-charity.org/nl/katten/steun-ons-poezen-project/

Conchita_3_ref_nr_9899_2015-01-31-02-03-32

Heb je nog extra vragen?

Stel ze op de facebook pagina!

Slot

Bedankt SHIN/ACE om al deze prachtige honden de kans op een nieuw leven te geven! Jullie doen echt GE-WEL-DIG werk en ik hoop dat ik ooit ook deel kan uitmaken van jullie netwerk.

Lucky Luke

Keep up the good work!

Liefs,

Alexandra ♥

Een gedachte over “Goed doel in de spotlight: Spaanse Honden In Nood|SHIN !

Plaats een reactie